קייב לפני המלחמה: ולדימיר הפנסיונר הפך את הכניסה לבניין שלו, לארמון ורסאי- מבחוץ, זה היה בית רגיל, בן תשע קומות, שנבנה בשנת 1980, באזור מגורים בקייב, עם דלת כניסה עלובה וקירות בלויים, שאינם שונים ממאות כאלה ברחבי הארץ. גם ארבע הקומות הראשונות בכניסה, היו במראה תואם, עלוב למראה.

אבל החל מהקומה החמישית ועד השביעית, מקבלים את התחושה של אולמות ורסאי: קירות ותיקרות מעוטרים, נברשות, רפרודוקציות של ציורים מפורסמים ואפילו צינור האשפה מסוגנן כעמוד יווני עתיק.

כל זה נעשה על ידי פנסיונר בשם ולדימיר חייקה, שתמיד חלם לחיות מוקף באמנות ופרחים. "רציתי להתחיל את זה בדירה שלנו, אבל אשתי לא אפשרה זאת", הוא אומר "אני לא יודע כמה כסף הוצאתי לאורך השנים, אבל זה לא חשוב. זו אמנות עם נשמה, אנשים עוברים, מסתכלים, אני לפעמים עובד כאן 10-12 שעות ואני מאוד אוהב את זה", אומר ולדימיר "היו גם ונדלים, אלמונים גנבו פסלונים של מלאכים, ינשוף ואריה. אבל הכל כבר הצלחתי לשחזר", הוא אומר ומסכם "אני אנסה לעשות עוד קומה וזהו. אין לי מספיק זמן או כסף לכל הבית" / מאת ורדית חרצית ותודה לעמי סלנט.

▩ The colorful, vanished world of Jewish life in Eastern Europe. פתאום שמתי לב לשם של הבלוג - bobemajses - איזה קטע!


▩ וגם  Glory to Ukraine - צילומים מפעם. 


...............................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................

▩ שמחתי לגלות (בזכות לאינטרנט) שאני שייכת לסוג האנשים שנחשבים אינטרוברטים כי לפני כן האמנתי שמשהו לא בסדר איתי ושאולי אני - אנטי-חברתית.

כל הדברים שאפשר לדעת על אינטרוברטים: האישיות המסתורית לכאורה שלעתים קרובות מובנת לא נכון! "אינטרוברטים נוטים לשמור הכל לעצמם ולא מדברים יותר מדי. הם נוטים להיות לא מובנים  - כביישנים, לא ידידותיים ומנותקים חברתית".

▩ גזלייטינג היא לא מילה חדשה - אבל זו מילה שאנשים גילו בה עניין מחדש השנה. בשנת 2022, החיפושים אחר "גזלייטינג" עלו ב-1740% משנה לשנה על פי המילון מרים-ובסטר. 

בעידן הזה של מידע מוטעה - של 'פייק ניוז', תיאוריות קונספירציה, טרולי טוויטר וזיופים עמוקים - גזלייטינג הופיעה כמילה לתקופתנו, ציין המוציא לאור האמריקאי, הידוע במילון שלו, בזמן שהכריז עליו כמילה של השנה.

ההגדרה של גזלייטינג, על פי המילון מרים-ובסטר - מניפולציה פסיכולוגית של אדם בדרך כלל על פני תקופה ממושכת שגורמת לקורבן להטיל ספק בתקפותן של מחשבותיו, תפיסת המציאות או הזיכרונות שלו, ומובילה בדרך כלל לבלבול, אובדן ביטחון והערכה עצמית, חוסר ודאות רגשי או יציבות נפשית, ותלות בתוקף המעשה או הפרקטיקה של הטעיה גסה של מישהו במיוחד לטובתו האישית.